Het Breiende Elfje Logo Het Breiende Elfje

 

Home
Cursus breien
Agenda
Contact
Links & credits
Cursus patchwork

 

  Breiles in groep of privé op jouw maat, aan jou de keuze

 

Cursus breien voor beginners

Heb jij nooit leren breien of ben je helemaal vergeten hoe dat moet en vind je dat jammer? Dan is deze cursus iets voor jou. In vier lessen leer ik jou hoe je steken opzet, rechts en averechts breit, hoe je steken meerdert en mindert en hoe je ze afkant. Daarna volgen twee manieren om de gebreide stukken aan elkaar te naaien en de verdere afwerking.

OPGELET:
Telkens ik hierna het woord 'wol' gebruik, betekent dat gewoon 'breigaren'. Dit kan dus vanalles zijn, katoen, echte wol, zijde, bamboegaren en nog vele andere kwaliteiten.

Knotten breiwol op naald

In de eerste les zijn een restje breigaren en de bijpassende breinaalden (de te gebruiken dikte van breinaalden vind je op het etiket van de bol) alles wat je nodig hebt. We oefenen eerst in het steken opzetten en rechts en averechts breien. Op het einde van de les mag je een modelletje kiezen dat geschikt is voor beginners. Een sjaal bijvoorbeeld, een tasje om je breispullen in te bewaren, een zakje voor je toiletspulletjes...

In de tweede les begin je aan het gekozen patroontje. Ik help je uitrekenen hoeveel steken jij moet opzetten voor de wol die je gekozen hebt. Dat doen we aan de hand van een proeflapje dat je breit. Verder leer je steken meerderen.

In de derde les leer je steken minderen en afkanten, hoe je een steek die je van je naald hebt laten vallen terug opraapt en de eventuele schade herstelt. En ik laat je zien hoe je de verschillende delen aan elkaar naait.

In de vierde les, begin je met het in elkaar naaien en bekijken we of je het eventueel nog wat extra wil opfleuren met een mooi lint, een gedraaide koord, fantasieknopen of ... Je mag dan ook alle vragen stellen over breien die je nog graag zou willen stellen. Als je dat wilt en we er tijd voor hebben, leer ik je nog een extra techniek aan. Bijvoorbeeld hoe je met meerdere kleuren breit of hoe je een gaatjesmotief breit.

En dit zijn 2 mogelijke projecten voor beginners. Op de pagina 'Agenda' vind je er nog eentje. Je hoeft hier niet uit te kiezen, jouw eigen idee is meer dan welkom.

 

Privé breiles op jouw maat

Wil je liever privéles voor beginners? Of kun je al breien maar wil je graag een nieuwe techniek leren zoals kantbreien, met verschillende kleuren breien, siersteken breien of heb je gewoon een breipatroon waar je hulp mee nodig hebt? Neem dan contact op met mij en we bespreken samen wat ik voor jou kan doen.

Kijk onder 'Contact' voor alle gegevens.

Tarief/uur: 15 €.